PracaStyl życia

Praca jako influencer na Instagramie

W wielkim skrócie influencer to osoba, która dzięki swoim umiejętnościom oraz zasięgom może wpływać na ludzi. W świecie Instagrama osoby, które obserwują profile influencerów bardzo często utożsamiają się z nimi. Influencer tworzy więc pewnego rodzaju więź z odbiorcami treści które publikuje.

Influencer może być twórcą różnych treści a tematyka jest wręcz nieograniczona. Niektórzy zajmują się promowaniem gier, tematami związanymi z lifestylem, zdrowym trybem życia, modą czy podróżowaniem.

Praca jako influencer może wydawać się spełnieniem marzeń – jednak czy rzeczywiście tak jest?

Czym zajmuje się influencer

Każdy kto czuje się mocny w określonej dziedzicznie i zbuduje sobie pokaźne grono fanów może spróbować swoich sił w pracy influencera. Budowanie swojej marki jest kluczowe w tym zawodzie. Influencer musi być aktywny w sieci i publikować treści. Ludzie lubią słuchać fachowych opinii, doświadczeń innych a także przed skorzystaniem z usługi lub kupnem towaru zobaczyć jak reagują inni.

Dzisiejsi influencerzy to także dobrzy analitycy ds. Social Media. Każdy z nich wie, że lajki na Instagramie muszą się zgadzać, bo inaczej firmy reklamowe nie będą tak skore do współpracy. Jednak w czasach, gdy lajki da się kupić za kilkanaście złotych branża influencerska ma się niezwykle dobrze.

Dzięki pracy influencera mamy możliwość sprawdzenia czy dany produkt jest dla nas odpowiedni czy nie. Jeśli chcesz spróbować swoich sił w tej branży spróbuj zacząć od obszaru tematycznego który jest ci bliski i który dobrze znasz. Odbiorcy treści influencera to tak zwani followersi którzy szukają ciekawych materiałów.

Dlatego każdy post powinien być interesujący, proponować nowe spojrzenie na dany temat, zainteresować nietypowym podejściem albo w inny sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy tak, aby chciał odwiedzać twój profil częściej.

Zdobywanie obserwujących jako influencer

Pamiętaj, że jeden zadowolony followers najprawdopodobniej poleci twój profil swoim znajomym i jeśli ich również zainteresuje to co publikujesz twoje zasięgi będą coraz większe. Jeśli już uda ci się zbudować pokaźne grono odbiorców masz dużą szansę na to, że swoim profilem i swoją osobą zainteresujesz firmy z branży w której czujesz się dobrze.

Zazwyczaj dzieje się tak, gdy osoba działające na Instagramie staje się rozpoznawalna. Wtedy kariera nabiera tempa. Jeśli firmy zaczną interesować się współpracą z tobą otrzymasz możliwość opisywania i promowania jej produktów na swoim profilu, oczywiście odpłatnie. Na początku zazwyczaj nie są to oferty pozwalające na zarobienie dużych pieniędzy, ale doświadczenie jest bardzo ważne.

Pierwsze źródła zarobku jako infleuncer

W miarę wzrostu popularności i nabierania doświadczenia w pracy z firmami rośnie prawdopodobieństwo, że propozycje współpracy będą coraz poważniejsze i coraz bardziej opłacalne. Stawki w tej branży zależą od wspomnianych wcześniej zasięgów, czyli liczby obserwujących.

Promocja produktów w związku ze współpracą z firmą z branży polega na odpowiednim jego zaprezentowaniu. Zbyt nachalne i nudne posty mogą zniechęcić followersów. Zareklamowanie produktu może mieć różne formy jak na przykład publikowanie jego zdjęć, umieszczanie recenzji, nagrywanie tak zwanego unboxingu czy filmiku promującego dany produkt.

6 Porad, które pomogą Ci zostać influencerem?

Oto propozycja kilku kroków, które warto wykonać aby zostać influencerem na Instagramie:

  1. Na samym początku tej przygody warto zastanowić się i określić co jest twoją mocną stroną. Najlepiej, jeśli będzie to obszar tematyczny w którym czujesz się naprawdę dobrze i na którego temat możesz powiedzieć wiele.
  2. Jeśli już odnajdziesz coś w czym jesteś naprawdę dobry pomyśl nad strategią działania. Zaplanuj sobie co i jak będziesz tworzyć. Najlepiej zrób plan na cały rok i określ co chcesz zawrzeć w poszczególnych postach. Pamiętaj jednak, że w trakcie realizacji planu może ulegać on zmianom.
  3. Jeśli zrealizowałeś powyższe punkty możesz zacząć działać. Zrób to śmiało i bez ociągania, ponieważ łatwo porzucić swoje plany jeśli odkłada się coś na później. Naprawdę nie warto tego robić.
  4. Nie osiadaj na laurach i zawsze trzymaj dobre tempo. Jeśli zauważysz pierwsze ważne sukcesy nie rezygnuj z dalszych działań. Rozwijaj się, publikuj treści i staraj się zainteresować jak największą liczbę osób.
  5. Odwiedzaj fora, grupy na portalach społecznościowych poświęcone tematyce w której działasz. Pozwoli ci to na poszerzenie grona twoich followersów. W dobie Internetu fora i grupy na portalach społecznościowych poruszają każdy możliwy temat. Dzięki temu możesz nienachalnie zareklamować swój profil i zdobyć kolejnych wielbicieli.
  6. Bądź szczery i po prostu ludzki. Followersi nie lubią kłamstwa i nachalnego promowania produktów. Odbiorcy treści na Instagramie szukają po prostu kogoś, kto doradzi i szczerze powie co myśli o danym produkcie. Oczywiście jeśli współpracujesz z daną firmą musisz działać na jej korzyść, rób to jednak w sposób naturalny, tak, jakbyś doradzał komuś bliskiemu.

Ile można zarobić jako influecer?

Jeśli chodzi o zarobki influencera są one różne i zależą od warunków współpracy z firmą oraz zasięgów influencera. Osoba pracująca w tym zawodzie jeśli jest już rozpoznawalna na pewno może liczyć na zarobki, które przerastają wydatki przeciętnej osoby. Tak na przykład za zdjęcie może otrzymać od 10 do 20 tysięcy złotych, za film może to być kwota nawet 60 000 złotych. Są to jednak kwoty na które mogą liczyć znani influencerzy z ilością obserwatorów liczoną w milionach. Na liście najbardziej popularnych jest na przykład Kylie Jenner, która za opublikowanie posta otrzymuje 1 000 000 $.

Idealny influencer powinien posiadać pewne cechy, które są bardzo ważne w tego rodzaju pracy. Są to:

  • kreatywność – aby tworzyć ciekawe i wartościowe treści
  • umiejętność wzbudzania zaufania – aby ludzie chcieli zostać z tobą na dłużej
  • wiedza w określonej branży – aby zdobyć wiarygodność
  • autentyczność – aby obserwujący uwierzyli, że to co mówisz jest szczere i prawdziwe

Czy warto być influencerem?

Budowanie swojej marki jako influencer to proces, który trwa dłużej niż kilka dni. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i wytrwale dążyć do wyznaczonych celów. Po drodze do ich osiągnięcia czekają cię upadki i niepowodzenia, ale tak jest w każdym zawodzie czy też drodze do osiągnięcia marzeń. Nie zniechęcaj się niepowodzeniami, szukaj dla siebie nowych możliwości i dróg rozwoju a zwiększysz swoje szanse na zostanie influencerem.

Dodaj komentarz