Biznes i finanse

Jak bezpiecznie robić zakupy w lombardzie?

Nie wszyscy czują się przekonani do robienia zakupów w lombardzie. Najczęściej klienci boją się tego, że trafią na kradziony towar albo kupiona rzecz okaże się w praktyce zupełnie bezwartościowa. Czy te obawy są słuszne?

Najlepiej w sprawdzonych placówkach

Wbrew temu, co się może niektórym osobom wydawać, lombardy to w 100 procentach legalnie działające miejsca. Lombardy działają inaczej niż tradycyjne sklepy czy komisy, ale to nie znaczy, że trafia do nich podejrzany towar od równie podejrzanych dostawców. Warto jednak przed zakupami sprawdzić, jak długo działa dana placówka, jakie ma opinie i czy jest to firma zarejestrowana zgodnie z przepisami.

Dobrym pomysłem są zakupy w lombardach, które prowadzą własne strony internetowe, jak na przykład www.lombardexpres.pl. Na stronie podany jest dokładny adres, telefon kontaktowy, numery NIP i REGON, co ułatwi potencjalnym klientom weryfikację placówki.

Bezpieczny, legalny towar

Rzeczy przyjmowane do lombardów są wcześniej dokładnie sprawdzane. Właścicielom lombardów nie opłaca się skupowanie rzeczy niewiadomego pochodzenia, z kradzieży i innych przestępstw, bo to zwykle oznacza kłopoty z policją i zawieszenie prowadzonej działalności handlowej. Zanim więc towar zostanie przyjęty, pracownik lombardu musi się upewnić, że kupuje daną rzecz od prawowitego właściciela.

Po zakupie takiego towaru w lombardzie klient otrzymuje paragon, który potwierdza prawo własności do nabytej rzeczy. Bardzo rzadko się zdarza, by transakcje w legalnie działających lombardach kończyły się jakimiś nieprzyjemnościami dla klienta, więc jak najbardziej jest to bezpieczne miejsce na zakupy.

Czy towar w lombardzie jest objęty gwarancją?

W lombardach sprzedawane są najczęściej rzeczy używane, więc w ich przypadku nie obowiązuje taka sama gwarancja jak przy towarach nowych, prosto od producenta. Wciąż jednak klient ma prawo do reklamacji – lombard musi dokładnie poinformować nabywcę o wadach i usterkach sprzedawanego urządzenia, a jeśli po zakupie towar okaże się wadliwy z innego powodu, lombard powinien reklamację uwzględnić. Nie można jednak reklamować tego, że np. aparat w zakupionym smartfonie nie działa, gdy w opisie towaru było to jasno zaznaczone.

Dodaj komentarz